l

m c l g n

Månedens billede fra 2016

Månedens billed
kan du se i stor størrelse, hvis du klikker på billedet.

Vil du se månedens billeder fra de foregående år, så klik på årstallet
2001 2003 2005 2006
2007 2008 2009 2010 2011 2013
2015 2017 2018 2019 2020
2021

Januar 2016
Vi var på Louisiana og se
YAYOI KUSAMA polka prikkede billeder, og det var en overraskelse at møde Kusama.
Vi var overvældet og jeg måtte gå tilbage i udstillingen for at forografere, bare nogen af billederne.

Februar 2016
Signe og Martin havde arrangeret fastelavn i beboerlokalet i Mørkhøj.
20 voksne og 17 børn fyldte godt op og var fuldstændig ukendelige. Kirsten var heksemutter og idas rævedragt havde Kirsten syet i hele januar måned.

Marts 2016
Kirsten og Flemming holdt 140 års fødselsdag i de selskabelige lokaler på Lundegården.
Det blev en rigtig dejlig dag for os, og vi skal i den grad ud og opleve Danmark og Sverige, når vi tager fat på de mange "oplevelses-gaver" vi fik på dagen.
Du kan se flere billeder fra festen på det her link.

kusama
fastelavn

140 års

April 2016
En søndag morgen i april inviterede jeg Kirsten med ind til Grundtvigskirken for at se de utroligt smukke japanske kirsebær i fuld blomst. Det var en skøn formiddag sammen med det halve København, som osse havde fundet vej til forårets turistatraktion.

Maj 2016
Efter at have undervist i Googles fotoprogram "Picasa" i 5 år, nede i ældresagen, sagde jeg mit frivillige arbejde op, og blev belønnet for min indsats med en kasse DANMARK RUNDT øl, som jeg har smagt på, med stor glæde, hen over sommeren.

Juni 2016
Vores rigtig gode veninde Tove er endt sine dage på plejehjem i Viby og jeg har fået pilotcertifikat til at køre på Christiania-cykler, så Tove og Kirsten fik en ordentlig tur ud over de Sjællandske landeveje. Det var sidste gang vi havde kontakt med Tove. Efter vores ferie var hun syg og da vi besøgte hende først i oktober var hun døende og døde den 19. oktober

kirsebærene
øl tove

Juli
2016

Vi har været på en super lækker ferie i Sverige. Vi kørte langs østkysten, camperede på 3 campingpladser inden vi nåede Stockholm. Vejret var i den grad venligt med sol og sommer, som vi sjældent har oplevet i Sverige. Hjemturen tværs over landet til Nordenden af Väneren, ned mod Trollhättan og hjem derfra, var vejrmæssigt som vi kender det, men det var totalt, en skøn ferie.

August 2016
Adam er blevet selvkørende og morfar havde ham med på en tur rundt i Gyngemosen. Det var en sej tur og Adam er rigtig i hopla på cyklen, så han er klar til flere cykelture i de følgende år.

September 2016
Vi fik jo et wellness ophold på Bandholm hotel i fødselsdage af hele vores familie, og her i september blev det så tid til at indløse luksusarrangementet.
Det var vildt lækkert!
Da vi ankom var vi "lige" igennem en omgang terapeutisk massage, som var en helt særlig oplevelse. Efterfølgende stod den afkølede champagne klar og ventede på os, og så var vi klar til at nyde livet.
Det var et par dage vi aldrig vil glemme, tak for gaven!

telefonbox

adam cykler

bandholm

Oktober 2016
Adam blev 4 år og holdt Hallowin-fødselsdag med uhyggelige udklædninger og farlig lagkage, som inden i heldigvis var sådan som rigtige lagkager skal være!! super lækker.
Stort tillykke til Adam.

November 2016
For 29 år siden, i det herrens år 1987, kørte vi med sovebus ned gennem Europa til Olympiada i Grækenland.
Vi camperede på camping Olympiadas, og blev venner for livet. Vi har siden fulgt hinanden og alle vores børn/børnbørns liv og færden i tykt og tyndt. Her et sjældent gruppebillede fra sidste komsammen i Tune.

December 2016
Vi var osse i år med Mette og Per i koncerthuset til årets nytårskoncert, hvor vi osse så dronningens nytårstale.
I år tog vi til Ballerup, og Per stod for den lækre menu, og glade og mætte ønskede vi hinanden et rigig godt nytår.