GRÆKENLAND ER TIL ÆSLER OG BILER, DER VAR IKKE MANGE CYKLISTVENLIGE VEJE, DET VAR SIMPELTHEN FOR HÅRDT.

Den sidste måneds tid kørte rundt i Makedonien, vores ambition var at finde klokken, men den var gemt godt af vejen!
Vi tog nogle ordentlige ture rundt på Halkidiki, og Flemming skulle ud på Athos og lege munk i nogle dage. Vi kørte og kørte, men det var forfærdeligt hårdt for os. Vores gode form var totalt spoleret af hyggeugerne i Plomari, vejene i Grækenland er overhovedet ikke beregnet for cyklister, stigningerne var for skrappe, og de var der hele tiden! Så vi knoklede det bedste vi havde lært, og alligevel mødte vi "muren" adskillige gange på slutningen af vores "passions tur".

Grækenland er et skønt og flot land og der er herligt at holde ferie, men vi vil aldrig komme der mere med vores cykler, så slemt var det!

Vi troede ellers, vi havde oplevet de strabadser og overskredet de grænser vi skulle, men her blev vi meget klogere. Det var storslåede oplevelser, og de er prentet ind, sammen med lidelser og anstrengelser så store, at vi gang på gang forestillede os, at nu kunne det ikke blive værre, men det kunne det! Havde vi startet turen her, var vi aldrig kommet så langt omkring, så havde vi måttet erkende, at cykeltur ikke er noget for os! Godt det her var til sidst, og så fik vi da osse prøvet at ha' siddesår, at køre i mørke uden lygte op af befærdede 10% stigninger i bælgmørke, at køre uden kort og overhovedet ikke vide, hvad vejen foran os byder på!

Var der hårde dage, var der bestemt osse uforglemmelige oplevelser.

Gensynet med "campingfar" Jørgen i Olympiada, konen der lånte os tørt tøj, da vi var ved at drukne under en tordenbyge, badekarret den dag vi fuldstændig udkørte nåede Amfipolis, og bare ville se dyner og en flaske vin!
Delfinerne der endelig sprang for os på sejlturen langs Athos, og selvfølgelig Flemmings pilgrimstur hos munkene, som helt levede op til de forestillinger og forventninger han havde. Helt ærligt de blev overgået, det blev endnu en oplever, som der fortælles historier om i vores lille hjem, ved enhver given lejlighed! Det hellige bjerg var så dragende, at selv langt ude på havet kunne man mærke den kraft der lå der inde, og når man stod på Athos jord og vandrede rundt af de gamle munkestier, og sov på de flotte klostre, så var man fortabt og beriget på samme tid.

Trængsel af munke og pilgrimme på båden til Athos

Med pilgrimspasset i hånden, afgang til Athos.

Se starten af passionen på Mallorca Foråret, der forfulgte os
Passionen
Se mere om herligheds-distancen og de indre billeder. Sardinien
og reflektioner over dannelsesturen

DRØMMEN BLEV OVERGÅET AF VIRKELIGHEDEN

Grækenland

FEM UGERS FERIE PÅ DEN GRÆSKE Ø LESBOS

Vi holdt fem ugers "ferie" på den skønne græske ø Lesbos, og boede alle ugerne i Plomari, som er den rene lise for enhver menneskesjæl. Her fik vi tid til at reflektere over de tre måneders køretur.

Delfiner

Vi havde ikke set vores døtre i 4 måneder, så der var stor gensynsglæde i Plomari, og vi havde et par skønne uger sammen
Vi fik sat mange af oplevelserne "på plads", og endelig fik vi besøg af vores døtre, vores bedste venner "gratierne" og Kirstens far Edmund og svogerinde Hanne. Dagene på Lesbos fik osse en ende, og det var noget af en afsked vi måtte igennem med de lokale borgere, som vi var kommet til at kende og holde af. Der er virkelig mange gode minder knyttet til den lille by og den herlige ø. Der ta'r vi gerne ned og holder ferie en anden gang!

Gratierne, Tove, Evy og Henriette ankommer til Lesbos og bor sammen med os på altanen, samtidig med at vores døtre besøgte os, så det var uger med gang i den!

Skytsenglen

Ligegyldigt, hvad vi kom ud for, så havde vi vores skytsengel med os. Kneb det for os, fik vi en lille sludder og sammen fandt vi altid en god løsning på problemerne!

Hanne - Kirsten og Edmund
Hanne og Edmund tog en charterferie til lesbos, så de boede ikke med os andre på altanen, og Edmund blev i Plomari en uge mere efter andre kørte videre mod Athos og Makedonien

Vi havde det på hele turen rigtig sjovt med at finde på kreative måder at lave datomærker på vores filmruller, som vi sendte hjem.